Μια φορά και έναν καιρό..
τα εθνικά νομίσματα αντιστοιχούσαν και μετατρέπονταν ευθέως σε αποθέματα χρυσού
Μια φορά και έναν καιρό..
η εκτύπωση χρήματος αποτελούσε έγκλημα και ήταν γνωστή ως παραχάραξη
Μια φορά και έναν καιρό..
ένα άνθρωπος πήγαινε σχολείο, έβρισκε δουλειά, έπαιρνε σύνταξη νέος και ζούσε αυτός καλά και εμείς καλύτερα
Μια φορά και έναν καιρό..
το μόνο που έπρεπε να κάνει κανείς ήταν να αγοράσει ένα σπίτι και όταν η αξία του σπιτιού ανέβαινε, γινόταν πλούσιος
Μια φορά και έναν καιρό..
το μόνο που έπρεπε να κάνει κανείς ήταν να επενδύσει στο χρηματιστήριο και όταν η χρηματιστηριακή αγορά ανέβαινε, γινόταν πλούσιος
Μια φορά και έναν καιρό..
το να έχει κάποιος πτυχίο πανεπιστημίου σήμαινε υψηλότερες απολαβές
Μια φορά και έναν καιρό..
η ηλικία ήταν πλεονέκτημα
Μια φορά και έναν καιρό..
ένας συνταξιούχος μπορούσε να υπολογίζει βάσιμα στο θεσμό της κοινωνικής ασφάλισης και περίθαλψης για τη φροντίδα που θα χρειαζόταν
Δυστυχώς (ή ευτυχώς…) το ” Μια φορά και έναν καιρό..” τελείωσε.
Ο κόσμος άλλαξε και συνεχίζει να αλλάζει καθημερινά με όλο και γρηγορότερους ρυθμούς.
Πριν το 1993 δεν υπήρχε καν το ίντερνετ..
Πριν το 1998 δεν υπήρχε η Google..
Πριν το 2004 δεν υπήρχε το Facebook..
Πριν το 2008 δεν υπήρχε το Airbnb..
Πριν το 2008 δεν υπήρχαν τα κρυπτονομίσματα..
Πριν το 2009 δεν υπήρχε το Uber..
Ο κόσμος έχει αλλάξει. Η μεγαλύτερη εταιρεία φιλοξενίας δεν έχει ούτε ένα δωμάτιο στην ιδιοκτησία της. Το αυτό ισχύει και για τη μεγαλύτερη εταιρεία προσφοράς μεταφορικών υπηρεσιών: δεν έχει ούτε ένα δικό της αυτοκίνητο.
Σήμερα υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για όλους καθώς το χρήμα όπως το ξέρουμε, έχει αλλάξει και συνεχίζει να αλλάζει. Πολλοί άνθρωποι που σήμερα είναι πλούσιοι θα γίνουν οι νέοι φτωχοί και αντίστροφα. Και αυτό θα συμβεί επειδή το χρήμα δεν είναι πλέον το χρήμα όπως το γνωρίζαμε.
Ζούμε στην εποχή των πληροφοριών και οι πληροφορίες είναι πλέον άφθονες και στην πλειοψηφία τους δωρεάν. Σήμερα μπορεί κάποιος μέσα από το YouTube και τα podcasts να έχει συνεχή πρόσβαση σε εκατομμύρια διαλέξεις, ομιλίες, πανεπιστημιακά μαθήματα και ό,τι βάζει ο νους μας. Βέβαια, για να μετατρέψεις τις πληροφορίες σε γνώση, χρειάζεται εκπαίδευση. Χωρίς οικονομική παιδεία, οι άνθρωποι δε μπορούν να μετατρέψουν τις πληροφορίες σε πλούτο.
Το νέο χρήμα είναι η ΓΝΩΣΗ.
Οι άνθρωποι εντυπωσιάζονται από τις “φωτογραφίες πριν και μετά”. Ειδικά οι φωτογραφίες τεράστιας απώλειας βάρους εμπνέουν. Γιατί μας υπενθυμίζουν το ποιοι είμαστε κατά βάθος και τι τεράστιες δυνατότητες έχει ο κάθε άνθρωπος, ότι υπάρχει μία πεταλούδα σε καθέναν από εμάς που περιμένει να ελευθερωθεί. Για αυτό υπάρχουν δεκάδες τηλεοπτικές εκπομπές, από αυτές της “ανανέωσης εμφάνισης” μέχρι τις “ανακαίνισης” σπιτιών και διαμερισμάτων.
Μπορεί κάποιος να “μεταμορφωθεί” από “φτωχός” άνθρωπος σε “πλούσιο”;
ΝΑΙ.
Υπάρχουν όμως διαφορές μεταξύ εξωτερικής και εσωτερικής ανανέωσης. Είναι πολύ εύκολο να βάψουμε ένα παλιό σπίτι ή να φορέσουμε ωραία ρούχα σε έναν άνθρωπο. Αυτά αφορούν την εξωτερική ανανέωση. Για να μεταμορφωθεί όμως ένας άνθρωπος από φτωχός σε πλούσιο χρειάζονται πολλά περισσότερα από μία στρώση βαφής, χρειάζεται μία εσωτερική ανανέωση.
Αυτές οι μεταμορφώσεις είναι μεταστροφές του εσωτερικού κόσμου των ανθρώπων, αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο σκέπτονται για τον εαυτό τους και τα χρήματα, καθώς και για τις επιλογές που κάνουν.
Υπάρχει μια διαφορά ανάμεσα στο να είσαι απένταρος και στο να είσαι φτωχός. Το απένταρος είναι προσωρινό ενώ το φτωχός αιώνιο. Είναι διαφορά νοοτροπίας. Το πρόβλημα είναι ότι χωρίς οικονομική παιδεία, οι περισσότεροι άνθρωποι δε θα είναι ποτέ πλούσιοι στη νοοτροπία. Και αυτή είναι η πραγματική κρίση.
Πιστεύω βαθιά ότι στην εποχή που ζούμε υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες από ποτέ στην ιστορία για έναν άνθρωπο να εξελιχθεί, να πετύχει, να πλουτίσει. Αρκεί να είναι διατεθειμένος να αποκτήσει τις γνώσεις, την οικονομική παιδεία και να πληρώσει το προσωρινό τίμημα του ξεβολέματος για να αποκτήσει όλα αυτά που ονειρεύεται τα βράδια λίγο πριν κοιμηθεί…
……….
Πηγές:
Robert Kiyosaki, “Δεύτερη Ευκαιρία”
Robert Kiyosaki, “Ιστορίες του φτωχού μπαμπά και του πλούσιου μπαμπά